Veilig aangekomen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van volgchrissie - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van volgchrissie - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jaaaa ik ben veilig aangekomen in het mooie warme Zuid Afrika! Het lijkt wel of ik een achtbaan van gebeurtenissen en emoties zit. Laat ik eens mijn ervaringen beschrijven vanaf het moment dat ik afscheid genomen had van al mijn dierbaren. Ik mocht van mijn reisgenootjes bij het raam in het vliegtuig richting Istanbul. Wow wat was dat gaaf, eerst opstijgen en dan Nederland steeds kleiner zien worden. Ook heb ik de zon zien onder gaan, met prachtige luchten en donzige wolken. Verder kregen we lekker eten, een eigen beeldscherm en daarop mega veel films/spelletjes/muziek etc. Ik heb mij geen moment verveel! Het vliegveld van Istanbul, hebben we een tijd lopen dwalen. Wij wilden graag iets eten, maar hadden geen idee hoe we er moesten komen. Ten slotte belanden we in een hele lange rij, met duwende vrouwen die allemaal voor wilden. Wij natuurlijk net zo hard terug duwen, en na 3 kwartier waren we eindelijk aan de beurt, met als eindresultaat: “sorry, we can’t help you” wat bleek…. We moesten bij een balie verderop zijn, waar we zo door konden lopen.
De nachtvlucht naar Kaapstad, begon met een heerlijk maaltijd! We kregen een dekentje, kussen, slaapmaskertje en de lichten werden gedimd. We namen met z’n allen allemaal een reistabletje in, en gingen lekker slapen. Om 3 uur werden wij plotseling gewekt door een bons op de vloer, onze reisgenoot was flauwgevallen en voorover geklapt. Gelukkig waren er dokters aanwezig, en werd zij goed geholpen. Het volgende moment waarop ik wakker werd was toen de geur van ei en gestoomde groenten voorbij kwam. Dit was ons ontbijt.. bleh!!
En ja hoor eindelijk kwamen we aan in Kaapstad. Alles ging heel vlot, we gingen door douane en vrij snel had iedereen haar koffer en liepen we door naar de hal. Hier stond onze autoverhuurder op ons te wachten met een welkoms bordje in zijn handen. In eerste instantie hadden wij afgesproken dat hij ons ging brengen naar het appartement, maar dit plan werd gewijzigd. Hij was aan het werk en kon ons pas om half 6 brengen. (was toen 3 uur) Dus werden we naar een super mega luxe winkelcentrum gebracht, waar we deze tijd door konden brengen. We moesten in onze eigen auto achter hem aan rijden dwars door Kaapstad heen. Echt bizar om dat voor het eerst te zien. Autoverkeer gaat heel wild en dwars door elkaar heen, wie het eerst komt die heeft als eerste voorrang. Maar ook mensen die gewoon langs de snelweg aan het hardlopen waren, of appels/peren verkochten midden tussen de auto’s. Van alle kanten werd naar ons getoeterd en gezwaaid, 5 Hollandse meiden in een auto! Nou wij hebben alle deurtjes op slot gedaan, raampjes naar beneden en recht vooruit proberen te kijken. Ook reden we nog langs een aantal sloppenwijken, heel schrijnend om te zien onder welke omstandigheden deze mensen leven! Maar ook niet helemaal te bevatten, want vervolgens zaten wij weer in volledige luxe.
En toen was het half 6, yes eindelijk konden we naar ons appartement om bij te komen van onze reis! We reden weer achter onze autoverhuurder aan, welke heel aardig was. Maar we moesten eerst langs zijn huis, daarna nog zijn kind ophalen en ergens onderweg moest hij nog met iemand onderhandelen over een auto. Dit alles maakt dat wij pas rond half 8 bij ons appartement waren, waar vervolgens niemand te bekennen was. Onze verhuurders hadden ’s middags gewacht, en waren naar huis gegaan. Rond half 9 kwamen zij ons gelukkig verwelkomen met eerst een hartig woordje waarom we te laat waren, maar daarna heel aardig en behulpzaam.
En dan nu ons geweldig, super de luxe, mega mooie appartement!! Wow, ik voel mij net een prinses in een geweldig mooi paleis. We zitten op de 20e verdieping, met een geweldig uitzicht! Zoiets moois heb ik nog nooit gezien, ik ga proberen om een aantal foto’s bij te voegen zodat jullie mee kunnen genieten.  vanuit ons appartement lopen we zo het strand op, waar het water lauw is en het water heeft een prachtig blauwgroene kleur.
Op dit moment zouden we eigenlijk naar de instelling toe, maar onze auto startte vanmorgen niet meer. Wij helemaal in de stress (typisch Nederlands) en de instelling zei: alright, relaxte Enjoy your weekend don’t worry!! Heerlijk, nou dat advies gaan we volgen.. we gaan dus straks lekker zwemmen en de omgeving verkennen.
Dit waren mijn eerste ervaringen, ik merk dat ik heeel veel wil vertellen want er zijn zoveel bijzondere dingen!! Maar ik zal proberen om kort en bondig te blijven vertellen… Ik denk dat er gauw weer een blog volgt.
Liefs, chris

  • 06 Februari 2014 - 19:03

    Anita:

    Geniet ervan, heel veel plezier.

  • 15 Februari 2014 - 21:44

    Gerdien:

    *kuch* raampjes naar boven hoop ik toch??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 16477

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: