Een korte update vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van volgchrissie - WaarBenJij.nu Een korte update vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van volgchrissie - WaarBenJij.nu

Een korte update vanuit Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg

08 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ooooh nee hellup het is al dinsdag, en ik krijg verontrustende berichtjes waarom mijn blog nog niet online staat. Nou ik kan het uitleggen, over precies 9 dagen hebben wij onze eindpresentatie van ons onderzoek. Dus momenteel is het ondanks of misschien wel dankzij de relaxte Afrikaanse cultuur, hier flink stressen geblazen. Veel van onze onderzoeksgroepen zijn gedeeltelijk weggevallen omdat mensen niet op de afspraken kwamen of omdat we de doelgroep niet konden bereiken. Daarom hebben we nu extra veel werk om toch nog aan onze informatie te komen. De afgelopen week hebben we lange dagen gemaakt, en zaten we allemaal druk achter onze laptopjes te typen.

De hele week was het weer hier regenachtig en koud, ik heb de hele week een lange broek gedragen en een trui. En ondertussen kreeg ik allerlei whats appjes binnen met zonnige foto’s vanuit Nederland. Mijn buren die hun eerste buurtfeestje hielden, vrienden die al lekker in de zon lagen of mijn ouders die op het balkon koffie dronken….. hmmm nou dat deed mij wel eventjes heel erg verlangen naar Nederland. Maar gelukkig kwam er dit weekend verandering in het weer en werd het in een keer 30 graden!! Dat was in een keer wel een hele omslag, en het gevolg is dat de hele omgeving gevuld is met grote zwarte tsjirpende krekels, helemaal niks voor mij…. Brrrr het lijkt wel een ware plaag zoveel bij elkaar.

In het weekend besloten we om door te werken, maar zondags zijn we met elkaar naar een natuurreservaat (west coast National park) vlakbij Kaapstad geweest. Hier was een zee met helder blauw water waar je helemaal tot op de bodem kon kijken. Aan de ene kant prachtig maar aan de andere kant ook wel een beetje griezelig. In een keer zag ik allemaal kleine visjes zwemmen, kreeftjes op de bodem en kwallen in het water, wat natuurlijk ook wel weer bijzonder was! Na een heerlijk ochtendje zonnen en bijtanken in het warme zonnetje, hebben we een peddelboard gehuurd. Dit is een soort surfplank waar je staand op moet peddelen. We zagen al meer mensen voorbij komen, en het zag er vrij makkelijk uit (ja jullie voelen hem vast al aankomen). Het begon al goed toen we het bord gingen huren en we dit zelf naar het strand moesten slepen, daar liepen wij als 3 meiden met zo’n megabord onder onze arm. Het was behoorlijk zwaar, en zodra ik het strand op liep kwam er een windvlaag waardoor ik met bord en al uit de koers waaide. Gelukkig kwam er een aardige meneer, die mijn bord naar de zee heeft gedragen. En toen konden we van start gaan, opstappen en peddelen maar. Nou nee…….. allereerst waaiden we gigantisch uit de koers, en was het bord toch wel erg wiebelig om op te staan. Ik heb toen maar gauw besloten om op de autosleutels te passen, en ben toen lekker op het bord gaan zitten en heb rustig rond gepeddeld. Heel idyllisch tussen de rotsen met kleine zeilbootjes op de achtergrond dobberend.

Rond een uurtje of 4 zijn we weer teruggereden richting ons appartement dwars door het natuurpark waar heel veel dieren te spotten waren. Hier kwamen we bijvoorbeeld nog oog in oog te staan met een soort eland (weten we niet zeker, dus verbeter mij als je het weet) een heel mooi groot dier om te zien! Ook waren er diverse struisvogels langs de weg, en kwamen we nog een schildpad tegen. Mijn groepsgenoot Linda wilde graag op de foto met de schildpad, en ik wilde die wel even maken. Linda ging liggen op de grond en ik ging ervoor liggen. Het is een prachtige foto geworden, maar toen ik opstond voelde ik wat kriebelen aan mijn voet. Tot mijn schrik zag ik dat ik in een groot mierennest stond, en gillend vloog ik terug naar de auto. Hier dacht ik veilig te zijn, dus reden we gauw weer weg. Totdat ik na enkele minuten ineens overal mieren voelde kruipen, op mijn benen/armen en zelfs in mijn onderbroek. Jullie kunnen vast wel voorstellen dat ik flink heb gegild, en dat ik overal die grote kriebelige vliegende mieren voelde. Maar ondanks dat, was het een heerlijke dag waar ik ontzettend van genoten heb!

Deze week hebben we weer een druk weekje waarin we vooral weer veel aan het typen zijn en onze laatste interviews af nemen. Mijn taak deze week is om onze eindpresentatie vorm te geven, filmpjes te maken en in elkaar te zetten en de lay-out. Dit vind ik ontzettend leuk om te doen, dus ik doe het met blijdschap :)

Tot gauw, Liefs Chris




  • 09 April 2014 - 07:36

    Bertina:

    He Chris
    beestjes, beestjes echt niks voor jouw he ;-)
    suc6met de afronding van jullie opdracht en wel blijven genieten he
    Groetjes vanaf de Bult♡

  • 09 April 2014 - 08:46

    Alie Bakker :

    Haha ik zie het zo al voor mij wat zul je ge gild hebben maar het was een mooie foto je moet er maar wat voor over hebbenveel suc6 nog in de llaatste dagen en blijf genieten. Ik heb weer met plezier gelezen top was het . Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 16473

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: