Een heerlijke week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van volgchrissie - WaarBenJij.nu Een heerlijke week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van volgchrissie - WaarBenJij.nu

Een heerlijke week

10 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Deze week was een rustige week, waarin we als groep eerst zijn bijgekomen van alles spanningen die de week daarvoor opgebouwd waren. We hebben keihard aan ons onderzoek gewerkt wat een heerlijk voldaan gevoel geeft!! Ook werden we van de week nog opgeschrikt met het nieuws dat er stroom bezuinigen zijn deze maand. Dit betekend dat de stroom er opeens 4 uur af kan zijn. Zo kwamen wij in een groot winkelcentrum waar ook alles zonder stroom zat, en bij ons in de flat moesten we in een keer 20 trappen naar beneden lopen omdat de lift er mee gestopt was. Wat hierbij leuk is om te merken, in Nederland zou iedereen in de stress zitten en opzoek naar oplossingen. Maar hier zijn ze heel relaxte, sluiten de zaak of gaan over op drankjes verkoop in plaats van eten.

Zaterdag hebben we een dagtocht gemaakt richting Kaap de goede hoop. Om 9 uur zaten we allemaal al in de auto, en reden we eerst richting Muizenberg. Hier hebben ze perfecte surfgolven, waar we zeker nog een keer een lesje gaan nemen. Ook kwamen we langs de beroemde gekleurde strandhuisjes, welke eigenlijk niet heel veel voorstellen maar leuk zijn voor op de foto. Dit foto moment bezorgde ons nog een volgend probleem met…….. ja jullie raden het vast al……. Juist: de auto!! Onze auto wilde niet meer starten, maakte geen contact meer… en daar stonden we aan de kant van de weg. Oh nee, moesten we weer bellen? Na vele mislukte pogingen, besloten we om zelf onder de motorkap te kijken, en desnoods 2 draadjes aan elkaar te draaien (een geheim middel in noodgevallen) maar nadat we een tijdje zo gestaan hadden (niets ontdekkend natuurlijk) startte in een keer de motor. Hmmm misschien was de motor wel te warm geworden? We zullen het nooit weten, maar gelukkig konden we weer verder.

Helaas bleef het erg bewolkt en miezerig deze morgen, waardoor alle foto’s grauw en donker zijn. We besloten dus om bij boldersbeach (zwemmen met pinguins) niet de entree te betalen en te gaan zwemmen, maar om dit voor een andere keer te bewaren. Wel hebben we daar een pad bewandelt, waarin we de meest gekke dieren voorbij zagen komen onder andere een hele gekke grote gele griezelige SPIN… en heel veel schattige pinguins, kleine otters (soort van), groene insecten en een gemeen beestje met vlijmscherpe tandjes. Na dit te hebben gezien zijn we neergestreken in een schattig restaurantje met lekker eten. Na een heerlijke lunch liepen we weer het wandelpad terug naar de auto, en ondertussen begon de zon steeds warmer te schijnen. Opeens was alles stukken mooier en zonniger, en zijn we dus doorgereden naar Kaap de goede hoop. Voordat we hier naar toe reden, zijn we eerst nog over een geweldig Afrikaans marktje gelopen. Waar ze prachtige handgemaakte spullen verkochten en op de achtergrond werd muziek gemaakt, dansten er kinderen en zongen er mannen. Echt geweldig om te zien hoeveel ritme zelfs de jonge kinderen al hebben!!

Na flink wat afdingen en inkopen, vervolgden we onze weg langs een prachtige bergroute. Toen wij aankwamen bij kaap de goede hoop was het al half 5, waardoor het aardig rustig was. Hier hebben we veel foto’s gemaakt, en vooral de golven bewondert die stuk sloegen op de rotsen. Hierna zijn we doorgelopen naar kaappunt (uiterste puntje van Afrika) , hier staat een vuurtoren midden op de rotsen en we moesten een kleine klim van een half uur maken. Ook hier weer genoten van het uitzicht! Toen we terugreden naar huis, kwamen we nog midden in een groep apen terecht, we hebben ons slap gelachen om deze beesten en hun gekke acties voor onze auto. Ook zagen we in een flits nog een stel struisvogels in de berm, kortom een echt dierendagje.

Zondag hebben we een hele rustige dag gehouden, en lekker allemaal voor onszelf een preek vanuit Nederland geluisterd. Dit voelde heerlijk vertrouwd om even lekker naar een bekend iemand vanuit Nederland te luisteren! ’s Avonds hebben we met een aantal Nederlanders bij ons op balkon gebraaid, wat erg geslaagd was.

Dit was weer mijn reisblog voor deze week  Ik vind het leuk om al jullie reacties te horen en te lezen, bedankt dat jullie zo met mij mee leven!!
Liefs, Chris

• 10 Maart 2014 - 20:03

Wim De Visser:

Hallo Christianne,

Het is een feest om je berichten te lezen. Echte reisverslagen. En voor ons heel herkenbaar. Geweldig leuk dat jullie er zo van genieten. Van al die enge beesten hoe je je volgends mij niets aan te trekken, behalve de bobbejanen. Als je die in je auto krijgt strippen ze de hele zaak.
    De confrontatie met de extreme armoede vind ik ook soms erg schrijnend, vooral omdat de contrasten zo groot zijn. Maar na jullie zal het er allemaal wel een stuk zonniger uit zien.
    Leuk de manier waarop je de reactie van de Afrikaners op stroomuitval ed. beschrijft. Kunnen we wat van leren.
    Goede verblijf verder. Geniet er van.

Wij kijken uit naar de volgende blog.

• 13 Maart 2014 - 22:20

Hannie:

Het heeft even geduurd deze week voor ik je verslag ging lezen, maar vanavond ben ik er eerst eens even voor gaan zitten , heerlijk om te lezen hoeveel jullie genieten en deze week gelukkig niet zo veel enge dingen. Succes met jullie werk en geniet vooral